Vanliga frågor

  • Vad ska jag tänka på innan fönsterputsningen?

    Fönstren ska vara tillgängliga för fönsterputsaren. Plocka därför undan lösa föremål som kan vara i vägen t.ex. gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Det kan också innebära att större möbler t.ex. en soffa, måste flyttas eller skyddas med plast eller tidningar. Stege och pall har vi med oss.

  • Hur lång tid tar det att putsa mina fönster?

    Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

  • Vad händer vid regn?

    Om era fönster öppnas utåt hör vår fönsterputsare av sig strax innan utsatt tid för att boka in ett nytt tillfälle.

  • Spröjs, vad är det?

    Ett fönsterparti kan vara indelat i flera små fönsterrutor. Spröjs är de ribbor som delar av ett fönster i flera rutor. Det finns fasta spröjs och avtagbara (lösa) spröjs. Om fönsterpartiet består av en glasruta kan man oftast montera av spröjsen när man putsar rutan. Om fönsterpartiet består av flera glasrutor är det spröjsen som håller glasrutorna. Fasta spröjs kan inte monteras av utan varje glasruta måste putsas var för sig.

  • Varför är spröjs och fönsterbleck är inte rena efter putsningen?

    I priset ni fått putsar vi bara fönsterrutorna. Rengöring av fönsterbleck och avtagbara spröjs är TILLVAL som kan beställas separat.

  • Vilka betalningsalternativ har jag?

    I dagsläget erbjuder vi våra kunder att få fakturan med post eller via mail. Efter utfört arbete skickas fakturan automatiskt med post, om kunden inte bett om något annat.

  • Vad händer när jag får en betalningspåminnelse?

    Vid försenad betalning debiteras 50:- i påminnelseavgift samt dröjsmålsränta på 9,5%.

  • Vad händer om jag inte är nöjd?

    Om det är något som vi missat i utförandet kan du alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om du som kund själv åtgärdar felet innan Maximal Fönsterputs kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela detta inom 48 timmar efter att putsningen är utförd.

  • Vad händer om något skulle råka gå sönder?

    Maximal Fönsterputs är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

  • Hur lång tid har jag på mig att betala fakturan?

    Vi fakturerar när arbetet är utfört. Betalningsvillkor 10 dagar.

Vilken typ av kund är du?

Privatperson - Maximal Fönsterputs

Privatperson

Låt dina fönster spegla din personlighet. Rena fönster skapar ljus och trevnad.

View more
Fastighetsägare - Maximal Fönsterputs

Fastighetsägare

Rena fönster tyder på ett välskött hus. Liksom ögonen är själens spegel är fönstren husets spegel.

View more
Bostadsrättsförening - Maximal Fönsterputs

Bostadsrätts-
förening

Om föreningens medlemmar går samman kan vi erbjuda föreningen ett bra pris på fönsterputsningen.

View more
Företag - Maximal Fönsterputs

Företag

Ett företag ska utstråla kvalitet i alla detaljer. Fönstren är ofta det första som möter en besökare. Låt inte smutsen förstöra en bra affär.

View more

Maximal